top of page
Search

לאחר שהותקף באוטובוס בגלל הערה תמימה, הצדק הושג.

נסיעת אוטובוס הפכה עבור נוסע לסיוט לאחר שהותקף ונחנק על ידי נוסע אחר. למזלו של המותקף התקיפה תועדה, התביעה הוגשה והצדק הושג.




האלימות בחברה הישראלית לא פוסקת. נסיעת אוטובוס שגרתית הפכה עבור אחד הנוסעים לסיוט, ובסופה ירדה ממנה מוכה, חבול ומבוהל. הנסיעה אירעה בסוף חודש יולי 2022, נסיעה מהעיר נשר לטירת כרמל. במהלך הנסיעה, בעת שהאוטובוס היה בחיפה, אחד הנוסעים העיר ניגש לנוסע אחר וביקש ממנו להוריד רגליים מהניח על אחד מכיסאות האוטובוס. ההערה לא התקבלה יפה, בלשון המעטה, ומכאן הדברים התדרדרו לתקיפה אלימה לעיני הנוסעים האחרים באוטובוס.


מזלו של קורבן התקיפה, האירוע האלים תועד ושימש כראייה מרכזית בתיק החקירה, שהסתיים השבוע בהרשעתו של התוקף בבית משפט השלום חיפה.

וכך נכתב בגזר הדין: "באוטובוס ציבורי העיר המתלונן לנאשם שהניח את רגליו על אחד המושבים וביקש ממנו שיוריד את הרגליים מהמושב. בתגובה, הנאשם תקף את המתלונן בכך שנצמד אליו בגופו, אחז בעורפו, משך אותו לעבר הדלת של האוטובוס, תפס אותו באמצעות זרועו בצווארו בתנועת חניקה וחרף ניסיונותיו של המתלונן להתחמק מהנאשם, הנאשם המשיך לתקוף אותו בכך שאחז בגבו ובצווארו. אף כשנוסעים אחרים באוטובוס התערבו בניסיון להפסיק את התקיפה, הנאשם המשיך לתקוף את המתלונן - דחף אותו בפלג גופו העליון, אחז בחולצתו ואף ניסה להפיל מידיו של המתלונן את הטלפון הנייד שבו הוא החזיק. כתוצאה מהתקיפה נגרמו למתלונן חבלות של ממש בדמוי שריטות באמות הידיים והוא חש כאב בגרונו".

השופטת תדמור זמיר הוסיפה כי "הסרטון שהוצג בפתח הטיעונים לעונש מלמד על ביריונות לשמה מצד הנאשם, כאשר כל חטאו של המתלונן היה שהוא העז להעיר לנאשם ולבקש ממנו להוריד את רגליו מהמושב באוטובוס. הנאשם ביצע את התקיפה לעיני הנוסעים באוטובוס והמשיך לתקוף את המתלונן אף כשאלה ניסו להפריד בין השניים ולהפסיק את המעשה. נסיבות אלה מהוות נסיבות לחומרא".

בשל חומרת המעשה, נגזר על הנאשם מאסר בפועל של 5 חודשים, מאסר על תנאי לתקופה של 7 חודשים למשך 3 שנים, ופיצוי כספי למתלונן בסך 5,000 שקלים.



לכתבה המלאה ולסרטון תיעוד התקיפה: https://haifa.mynet.co.il/local_news/article/skacwtqes#autoplay


bottom of page